Jiwa Penuh Chenta

Monday, March 15, 2010

Dapatkan satu pelukan hangat daripada aku... hehehe

dengan lafaz basmallah aku mulakan post kali ni...

salam pembuka rahmat...

keindahan SMK Jenagor sikit pun aku tak nafikan.. damai nya persekitaran.. tenang jiwa yang melihat... kedatangan kami dialu2kan...


sebelum tu, dapatkan sedikit pelukan hangat dari aku.. haha sapa yang bertuah dapat peluk aku sepanjang kem tu erk..??? hahaha bestkan peluk aku.. hahaha dendiam sudah... hahahah



aku, ikin dan qilah.. diberikan amanah untuk mendidik.. tapi lebih kepada menaikkan semangat motivasi dikalangan adik2 kami.. seramai 14 orang dibawah tanggungjwab kami... sungguh aku dicabar oleh kelakuan seorang adik..

ok, ni la adik2 kami.. haha hensem2 dan cantik2 kan.. hehe apa yang terjadi.. tak boleh diceritakan.. aku berpegang pada prinsip KERAHSIAAN.. cukup aku kongsikan riak air muka mereka.. kalian teka sendiri?? bermainlah dengan imiginasi..

seramai 39 fasilitator yang mengikuti kem ni.. iaitu KEM BIJAK BELAJAR..sungguh, antara 9orang lelaki yang ikut.. ada dua orang rijjal yang menarik perhatian aku... hohohohoho (illyani, jaga2 pandangan syaitan mungkin).... harap2 ia akan teruskan kegiatan murni itu.... sungguh aku kagumi....

oh ye, korunk tahu apa benda ni?? hurm.. ekceli aku tak pasan benda nih.. haha seawal pagi aku bangi kul 5.30.. dah tentu mata ni mohon untuk ditutupkan sebentar... ni la cahaya matahari pagi di Jenagor... disebalik awan... sungguh ni pagi pertama aku disana dan ia juga kali terakhir aku nampak.. hari kedua aku tunggu,... ia tak kunjung tiba... tapi syukur alhamdulilah aku hargai disaat ia hadir semalam...

(motif: hargailah setiap insan yang hadir disekelilingi mu.. bukan sahaja teman istimewa tapi juga sahabat handai yang lain, kelak yang datang kali kedua rasa nya tidak mungkin sama..)

haha bab makan serah pada aku.. jeng..jeng... makanan memang best... sambal belacan memang sedap dan pedas... (opsss... hencek sila abaikan, haha sakit ku semasa disana tuhan je yang tahu, makan pedas lagi...) kami mewah makan kot.. jap2 makan.. haha asik makan je.. nasib seluar jin tocit aku muat lagi tau.. hahaha

malam kedua kami buat nite walk dan malam insaf diri.. hurm.. perhatian: berjaya buat budak2 ni menangis bukan bererti program malam ini berjaya.. aku sikit pun tak harap budak2 ni menangis.. sungguh, akku benci dengan air mata sebenarnya... tapi kadang2 ia amat diperlukan.. selalu aku ingtkan.. simpan air mata mu illyani.. ada lagi kisah dihadapan untk kau tangisi.. aku hanya harap pada malam tersebut adik2 aku belajar sesuatu.. dimana belajar dengan percaya pada diri sendiri.. yakin dengan diri sendiri.. dan belajar berdikari diatas kaki sendiri... hurm...


" Hidup ini susah kita nak duga, kadang kala kita rasa dekat dengan seseorang tu, tapi sebenarnya jauh, walaupun kita dapat gengam tangan dan dia, belum tentu hati dia kita dapat selami. Mungkin kita boleh buat dia katawa tapi kita tidak tahu apa maknanya senyumannya, bila dia menangis, kita sangka kita dapat memujuknya.. walhal kehadiran kita langsung  tak disenangi, rencah dunia kita tak tahu sapa kawan dan siapa lawan sehingga sampai saat kita jatuh tersungkur adakah tangan dihulurkan atau kit ditinggalkan…."


 aku akhiri dengan sedikit rasa cinta dan sayang aku pada kalian adik2 aku.. hurm.. sungguh perangai kalian begitu mencabar dan aku mengmabil ia sebagai satu teladan untuk aku harungi hidup sebagai seorang kaunselor atau guru... amin...

dengan penuh rasa cinta,

 

3 comments:

Harris Yong's said...
This comment has been removed by the author.
Harris Yong's said...
This comment has been removed by the author.
Harris Yong's said...
This comment has been removed by the author.